Archaické a klasické: Porovnání verzí
Z KEROS
Řádka 13: | Řádka 13: | ||
2.2. [[Doba bronzová a doba železná]]: Možná proměna morálky, viz Odysseus, ale i Starý zákon. Temná staletí, geometrická stylizace (článkovitá těla odpovídají představě „psychofyzických orgánů“). Epika jako ohlédnutí. | 2.2. [[Doba bronzová a doba železná]]: Možná proměna morálky, viz Odysseus, ale i Starý zákon. Temná staletí, geometrická stylizace (článkovitá těla odpovídají představě „psychofyzických orgánů“). Epika jako ohlédnutí. | ||
− | + | ||
− | |||
3. [[Archaické a klasické zpodobování a myšlení]]: | 3. [[Archaické a klasické zpodobování a myšlení]]: | ||
<br /> | <br /> |
Verze z 9. 4. 2018, 09:24
Archaické a klasické (vnímání, zobrazování, myšlení)
(Obecná dichotomie v myšlení i výtvarném umění na příkladech z raných a pozdních presokratiků i na sochařství a vázovém malířství)
1. Nesamozřejmost kategorií umění i myšlení
2. Pro rozcvičení napřed větší rozhraní:
2.1. Neolit a doba bronzová: Ženské figury ubírají na objemu a roste míra stylizace.
2.2. Doba bronzová a doba železná: Možná proměna morálky, viz Odysseus, ale i Starý zákon. Temná staletí, geometrická stylizace (článkovitá těla odpovídají představě „psychofyzických orgánů“). Epika jako ohlédnutí.
3. Archaické a klasické zpodobování a myšlení:
Dál na Neolit a doba bronzová
Zpátky na hlavní stránku