Archaické a klasické: Porovnání verzí
Z KEROS
Řádka 9: | Řádka 9: | ||
1. Pro rozcvičení napřed větší rozhraní:<br /> | 1. Pro rozcvičení napřed větší rozhraní:<br /> | ||
− | 1.1. Neolit | + | 1.1. [[Neolit a doba bronzová]]: Ženské figury ubírají na objemu a roste míra stylizace.<br /> |
− | 1.2. Doba bronzová | + | 1.2. [[Doba bronzová a doba železná]]: Možná proměna morálky, viz Odysseus, ale i Starý zákon. Temná staletí, geometrická stylizace (článkovitá těla odpovídají představě „psychofyzických orgánů“). Epika jako ohlédnutí. |
<br /> | <br /> | ||
<br /> | <br /> | ||
− | |||
− | |||
Zpátky na [[hlavní stránku|Hlavní strana]] | Zpátky na [[hlavní stránku|Hlavní strana]] |
Verze z 9. 4. 2018, 08:23
Archaické a klasické (vnímání, zobrazování, myšlení)
(Obecná dichotomie v myšlení i výtvarném umění na příkladech z raných a pozdních presokratiků i na sochařství a vázovém malířství)
1. Pro rozcvičení napřed větší rozhraní:
1.1. Neolit a doba bronzová: Ženské figury ubírají na objemu a roste míra stylizace.
1.2. Doba bronzová a doba železná: Možná proměna morálky, viz Odysseus, ale i Starý zákon. Temná staletí, geometrická stylizace (článkovitá těla odpovídají představě „psychofyzických orgánů“). Epika jako ohlédnutí.
Zpátky na Hlavní strana