Afrodíté z Mélu: Porovnání verzí

Z KEROS
Přejít na: navigace, hledání
 
(Není zobrazeno 13 mezilehlých verzí od stejného uživatele.)
Řádka 1: Řádka 1:
Stránka ve vývoji
+
[[File:MG-Paris-Aphrodite of Milos edited.jpg|thumb|right|[[commons: File:MG-Paris-Aphrodite of Milos edited.jpg|Afrodíté z Mélu tak, jak ji vystavují v Louvru.]] ]]
[[File: Furtwängler-Restortation-Venus-de-Milo.jpg|thumb|192 px|left|Afrodíté z Mélu tak, jak by vypadala po normálním sestavení nalezených dílů. ]]
+
 
Afrodíté z Mélu - častěji označovaná jako Venuše z Mélu (''Venus de Milo'') - je socha převelice slavná.
+
[[File: Furtwängler-Restortation-Venus-de-Milo.jpg|thumb|left|192 px|Afrodíté z Mélu tak, jak by vypadala po normálním sestavení nalezených dílů. ]]
 +
 
 +
[[File:Aphrodite of Milos at the Louvre Museum in Paris.jpg|thumb|left|[[commons: File:Aphrodite of Milos at the Louvre Museum in Paris.jpg|Afrodíté z Mélu alias Venus de Milo.]] ]]
 +
 
 +
[[File:Venus de Milo Louvre Ma399 n5.jpg|thumb|right|[[commons: File:Venus de Milo Louvre Ma399 n5.jpg|Afrodíté z Mélu alias Venus de Milo.]] ]]
 +
 
 +
Afrodíté z Mélu – častěji označovaná jako Venuše z Mélu (''Venus de Milo'') je socha převelice slavná.
  
 
V jejím dávném [[K úkrytu Afrodíty z Mélu|úkrytu]] ji roku 1820 našel sedlák z Trypiti na Mélu, čímž spustil lavinu dost zvláštních událostí.
 
V jejím dávném [[K úkrytu Afrodíty z Mélu|úkrytu]] ji roku 1820 našel sedlák z Trypiti na Mélu, čímž spustil lavinu dost zvláštních událostí.
Řádka 7: Řádka 13:
 
Sochu vytvořil v letech 130 až 100 před n. l. z několika bloků parského mramoru helénistický sochař Alexandros z Antiochie. Je mírně nadživotní a chybí jí ruce, což jí (alespoň v mých očích) svědčí, neboť takto je symbolem a ne kýčem.
 
Sochu vytvořil v letech 130 až 100 před n. l. z několika bloků parského mramoru helénistický sochař Alexandros z Antiochie. Je mírně nadživotní a chybí jí ruce, což jí (alespoň v mých očích) svědčí, neboť takto je symbolem a ne kýčem.
  
Vystavuje ji muzeum v [[Louvre|Louvru]], které už v době krátce po nálezu odstranilo původní podstavec a nejspíš i ruce, aby se mohlo říkat, že jde o dílo Praxitelovo. Zpodobnění totiž navazuje na paxitelovský typ ''Afrodíté anadyomené'', tedy „oblékající se Afrodíty“, patrně po vynoření se z moře v blízkosti Kypru nebo Rhodu.
+
[http://142521.w21.wedos.ws/domains/keros.cz/index.php?title=Louvre,_v%C4%9Bci_z_Kyklad#Afrod.C3.ADt.C3.A9_z_M.C3.A9lu Vystavuje ji] muzeum v Louvru, které už v době krátce po nálezu odstranilo původní podstavec a nejspíš i ruce, aby se mohlo říkat, že jde o dílo Praxitelovo. Zpodobnění totiž navazuje na praxitelovský typ ''Afrodíté anadyomené'', tedy „vynořující se (oblékající se) Afrodíty“, patrně po vynoření se z moře v blízkosti Kypru nebo Rhodu.
 +
 
 +
Tak pokusem o podfuk vzniklo dílo zajímavější než původní, torzo je znakem. Podrobněji o okolnostech nálezu a problémech se sochou viz exkurz [[Venus de Milo]].
 +
<br clear=all>
  
Tak pokusem o podfuk vzniklo dílo zajímavější než původní, torzo je znakem.
+
  Souvisle číst: exkurz [[Venus de Milo]], exkurz [[Ozvěny Afrodíty z Mélu|Její ozvěny]] nebo rovnou [[Profitis Ilias na Mélu|Profitis Ilias]]
  
   Pokračovat v souvislém čtení: [[Ozvěny Afrodíty z Mélu|její ozvěny]] nebo rovnou [[Profitis Ilias na Mélu|Profitis Ilias]]
+
   Zpátky na [[Sochy a reliéfy od klasické doby na Kykladách]]
<br />
 
  
[[Památky mezi Plaka a Klima]]
+
  Zpátky na obsah kapitoly [[MÉLOS (Milos)]]
  
[[MÉLOS (Milos)]]
+
  Zpátky na začátek (obsah) kykladské knihy: [[Pouť na Kyklady|'''POUŤ NA KYKLADY''']]
  
  
 
[[Kategorie:Afrodíté z Mélu]]
 
[[Kategorie:Afrodíté z Mélu]]

Aktuální verze z 23. 6. 2019, 21:17

Afrodíté z Mélu tak, jak by vypadala po normálním sestavení nalezených dílů.

Afrodíté z Mélu – častěji označovaná jako Venuše z Mélu (Venus de Milo) – je socha převelice slavná.

V jejím dávném úkrytu ji roku 1820 našel sedlák z Trypiti na Mélu, čímž spustil lavinu dost zvláštních událostí.

Sochu vytvořil v letech 130 až 100 před n. l. z několika bloků parského mramoru helénistický sochař Alexandros z Antiochie. Je mírně nadživotní a chybí jí ruce, což jí (alespoň v mých očích) svědčí, neboť takto je symbolem a ne kýčem.

Vystavuje ji muzeum v Louvru, které už v době krátce po nálezu odstranilo původní podstavec a nejspíš i ruce, aby se mohlo říkat, že jde o dílo Praxitelovo. Zpodobnění totiž navazuje na praxitelovský typ Afrodíté anadyomené, tedy „vynořující se (oblékající se) Afrodíty“, patrně po vynoření se z moře v blízkosti Kypru nebo Rhodu.

Tak pokusem o podfuk vzniklo dílo zajímavější než původní, torzo je znakem. Podrobněji o okolnostech nálezu a problémech se sochou viz exkurz Venus de Milo.

 Souvisle číst: exkurz Venus de Milo, exkurz Její ozvěny nebo rovnou Profitis Ilias
 Zpátky na Sochy a reliéfy od klasické doby na Kykladách
 Zpátky na obsah kapitoly MÉLOS (Milos)
 Zpátky na začátek (obsah) kykladské knihy: POUŤ NA KYKLADY