Řecká a římská antika: Porovnání verzí
Řádka 4: | Řádka 4: | ||
Ke zvláštnostem sbírky patří staré inskripce s mélskou verzí alfabety, např. s jinak psaným písmenem beta. | Ke zvláštnostem sbírky patří staré inskripce s mélskou verzí alfabety, např. s jinak psaným písmenem beta. | ||
− | Poslední místnost muzea je věnovaná mramorovým plastikám z helénistické a hlavně římské doby. Je zde torzo Dionýsa i lépe zachovaná portrétní hermovka jeho kněze, římský portrét muže... Samozřejmě, že zde nejsou slavné sochy, odvezené z Mélu už v 19. století: [[Kúros z Mélu]], [[Poseidón z Mélu|Poseidón]] a [[Afrodíté z Mélu]]. | + | Poslední místnost muzea je věnovaná mramorovým plastikám z helénistické a hlavně římské doby. Je zde torzo Dionýsa i lépe zachovaná portrétní hermovka jeho kněze, římský portrét muže... (Samozřejmě, že zde nejsou slavné sochy, odvezené z Mélu už v 19. století: [[Kúros z Mélu]], [[Poseidón z Mélu|Poseidón]] a [[Afrodíté z Mélu]].) |
Reliéfy a podobné věci pokračují v dost rozsáhlém lapidáriu. | Reliéfy a podobné věci pokračují v dost rozsáhlém lapidáriu. |
Verze z 14. 3. 2017, 14:01
Stránka je ve vývoji
Vystavují se zde větší geometrické amfory i keramika dovezená kdysi z Korintu. Nad rámec pouze lokální sbírky vyniká obří pithos a fragmentárně dochovaná veliká „mélská váza“, tedy místní verze kykladské orientalizující vázové malby. Víc fotek keramiky viz oddíl alba. [[1]]
Ke zvláštnostem sbírky patří staré inskripce s mélskou verzí alfabety, např. s jinak psaným písmenem beta.
Poslední místnost muzea je věnovaná mramorovým plastikám z helénistické a hlavně římské doby. Je zde torzo Dionýsa i lépe zachovaná portrétní hermovka jeho kněze, římský portrét muže... (Samozřejmě, že zde nejsou slavné sochy, odvezené z Mélu už v 19. století: Kúros z Mélu, Poseidón a Afrodíté z Mélu.)
Reliéfy a podobné věci pokračují v dost rozsáhlém lapidáriu.
Víc mramorových plastik viz oddíl alba. [[2]]
Pokračovat v souvislém čtení: Výlet do přírody - Památky mezi Plaka a Klima