Kitron Naxou: Porovnání verzí

Z KEROS
Přejít na: navigace, hledání
 
Řádka 7: Řádka 7:
 
[[File:Old poster of distillery Kitron Naxou, 085258a.jpg|thumb|right|[[commons: File: Old poster of distillery Kitron Naxou, 085258a.jpg|Dolní část plakátu: Pozemská a lidská dimenze distribuce ''Kitron Naxou''.]] ]]
 
[[File:Old poster of distillery Kitron Naxou, 085258a.jpg|thumb|right|[[commons: File: Old poster of distillery Kitron Naxou, 085258a.jpg|Dolní část plakátu: Pozemská a lidská dimenze distribuce ''Kitron Naxou''.]] ]]
  
Starý plakát, který vystavuje muezem firmy Valindras, produkující v Chalki ''Ktron Naxou'', tedy citrónovici.<br />
+
Starý plakát, který vystavuje muezem firmy Valindras, produkující v Chalki [[Muzeum citrónovice|''Kitron Naxou'']], tedy citrónovici. Její produkce je zde plně začleněna do naxijské i obecně řecké mytologie a koloběhu božských i kosmických dějů:
Produkce citrónovice je zde plně začleněna do naxijské i obecně řecké mytologie:
 
  
Nahoře uprostřed sedí Zeus na své naxijské svaté hoře, hned vedle emblému firmy a medailí, které obdržela. Obrazem i textem je zde likérka pojata jako prostředník a distributor Diova působení na světě, a to skrze Naxos! V téměř bytantinském až novoplatónském duchu to ovšem má řadu zprostředkujících článků, počínaje už božskou dimenzí distribuce tohoto nektaru.
+
Nahoře uprostřed sedí Zeus na své naxijské [[Svatá hora Zás|svaté hoře]], hned vedle emblému firmy a medailí, které obdržela. Obrazem i textem je zde likérka pojata jako prostředník a distributor Diova působení na světě, a to skrze Naxos! V téměř bytantinském až novoplatónském duchu to ovšem má řadu zprostředkujících článků, počínaje už božskou dimenzí distribuce tohoto nektaru.
  
U Diových nohou, samozřejmě, že ze strany prezentace firmy, je totiž (na místě kultovní jeskyně pod [[Svatá hora Zás|svatou horou Zás]]) zřídlo, obsluhované Dionýsem a Ariadnou, jsme přece na Naxu! Aby to bylo jasné každému, kdo není analfabet, jsou postavy popsané, ba vedle Diova trůnu je z druhé strany nápis, který známe z antické inskripce u horské cesty: „[[Hranice okrsku Dia Pastýřského]]“. Ganymédés přebírá nápoj od Dionýsa a podává ho samotnému Diovi, zatímco ze strany Ariadny skupina erótů nebo andělů (dle Vašeho vyznání) oslavuje tento božský děj a je připravena k sesílání jím navozené inspirace dolů, pod oblouk duhy (''Iris''), do lidského světa.
+
U Diových nohou, samozřejmě, že ze strany prezentace firmy, je totiž (na místě kultovní [[Jeskyně Zás|jeskyně]]) pod svatou horou Zás zřídlo, obsluhované Dionýsem a Ariadnou, jsme přece na Naxu! Aby to bylo jasné každému, kdo není analfabet, jsou postavy popsané, ba vedle Diova trůnu je z druhé strany nápis, který známe z antické inskripce u horské cesty: „[[Hranice okrsku Dia Pastýřského]]“. Ganymédés přebírá nápoj od Dionýsa a podává ho samotnému Diovi, zatímco ze strany Ariadny skupina erótů nebo andělů (dle Vašeho vyznání) oslavuje tento božský děj a je připravena k sesílání jím navozené inspirace dolů, pod oblouk duhy (''Iris''), do lidského světa.
  
 
Pozemskému světu vévodí fabrika, která citrónovici i plakát produkuje, hrdě ozdobená řeckou vlajkou. Její kouř ještě není pochopen jako prohřešek proti čistotě životního prostředí, nýbrž stoupá jako kadidlo do oblasti andělů a k úpatí svaté hory!  
 
Pozemskému světu vévodí fabrika, která citrónovici i plakát produkuje, hrdě ozdobená řeckou vlajkou. Její kouř ještě není pochopen jako prohřešek proti čistotě životního prostředí, nýbrž stoupá jako kadidlo do oblasti andělů a k úpatí svaté hory!  
 
Duha, jež se klene nad továrnou v Chalki, je napájena z Dionýsova pramene, a dým továrny vystupuje až nad ni, do božské sféry.
 
Duha, jež se klene nad továrnou v Chalki, je napájena z Dionýsova pramene, a dým továrny vystupuje až nad ni, do božské sféry.
  
Ještě níže, pod fabrikou, je zobrazena světská stránka distribuce likéru, opět s centrální pozicí Naxu. Dole uprostřed je Naxijská Chóra, jako hlavní zprostředkovatel mezi Chalki a ostatním pozemským kosmem, v pravém dolním rohu dům rodiny v Chalki.
+
Ještě níže, pod fabrikou, je zobrazena světská stránka distribuce likéru, opět s centrální pozicí Naxu. Dole uprostřed je [[Chóra Naxijských|Naxijská Chóra]], jako hlavní zprostředkovatel mezi [[Chalki neboli Trageia|Chalki]] a ostatním pozemským kosmem, v pravém dolním rohu dům rodiny v Chalki.
  
 
Porfyrios, Proklos, Pseudo-Dionýsios Areopagita a Gemistos Plethón by zajisté předvedli mnohem dokonalejší alegorický výklad sdílení božských sil, kdyby znali tento ikonografický klenot.
 
Porfyrios, Proklos, Pseudo-Dionýsios Areopagita a Gemistos Plethón by zajisté předvedli mnohem dokonalejší alegorický výklad sdílení božských sil, kdyby znali tento ikonografický klenot.

Aktuální verze z 10. 2. 2018, 15:55

 Úplnější verze, taky kvůli zařazení mezi Unikátní díla

Starý plakát, který vystavuje muezem firmy Valindras, produkující v Chalki Kitron Naxou, tedy citrónovici. Její produkce je zde plně začleněna do naxijské i obecně řecké mytologie a koloběhu božských i kosmických dějů:

Nahoře uprostřed sedí Zeus na své naxijské svaté hoře, hned vedle emblému firmy a medailí, které obdržela. Obrazem i textem je zde likérka pojata jako prostředník a distributor Diova působení na světě, a to skrze Naxos! V téměř bytantinském až novoplatónském duchu to ovšem má řadu zprostředkujících článků, počínaje už božskou dimenzí distribuce tohoto nektaru.

U Diových nohou, samozřejmě, že ze strany prezentace firmy, je totiž (na místě kultovní jeskyně) pod svatou horou Zás zřídlo, obsluhované Dionýsem a Ariadnou, jsme přece na Naxu! Aby to bylo jasné každému, kdo není analfabet, jsou postavy popsané, ba vedle Diova trůnu je z druhé strany nápis, který známe z antické inskripce u horské cesty: „Hranice okrsku Dia Pastýřského“. Ganymédés přebírá nápoj od Dionýsa a podává ho samotnému Diovi, zatímco ze strany Ariadny skupina erótů nebo andělů (dle Vašeho vyznání) oslavuje tento božský děj a je připravena k sesílání jím navozené inspirace dolů, pod oblouk duhy (Iris), do lidského světa.

Pozemskému světu vévodí fabrika, která citrónovici i plakát produkuje, hrdě ozdobená řeckou vlajkou. Její kouř ještě není pochopen jako prohřešek proti čistotě životního prostředí, nýbrž stoupá jako kadidlo do oblasti andělů a k úpatí svaté hory! Duha, jež se klene nad továrnou v Chalki, je napájena z Dionýsova pramene, a dým továrny vystupuje až nad ni, do božské sféry.

Ještě níže, pod fabrikou, je zobrazena světská stránka distribuce likéru, opět s centrální pozicí Naxu. Dole uprostřed je Naxijská Chóra, jako hlavní zprostředkovatel mezi Chalki a ostatním pozemským kosmem, v pravém dolním rohu dům rodiny v Chalki.

Porfyrios, Proklos, Pseudo-Dionýsios Areopagita a Gemistos Plethón by zajisté předvedli mnohem dokonalejší alegorický výklad sdílení božských sil, kdyby znali tento ikonografický klenot.

 Souvisle číst: Z Chalki do Kaloxylos
 Zpátky na obsah podkapitoly Naxijskou vysočinou
 Zpátky na obsah kapitoly NAXOS
 Zpátky na začátek (obsah) kykladské knihy: POUŤ NA KYKLADY