Afrodíté z Mélu: Porovnání verzí

Z KEROS
Přejít na: navigace, hledání
Řádka 7: Řádka 7:
 
Sochu vytvořil v letech 130 až 100 před n. l. z několika bloků parského mramoru helénistický sochař Alexandros z Antiochie. Je mírně nadživotní a chybí jí ruce, což jí (alespoň v mých očích) svědčí, neboť takto je symbolem a ne kýčem.
 
Sochu vytvořil v letech 130 až 100 před n. l. z několika bloků parského mramoru helénistický sochař Alexandros z Antiochie. Je mírně nadživotní a chybí jí ruce, což jí (alespoň v mých očích) svědčí, neboť takto je symbolem a ne kýčem.
  
Vystavuje ji muzeum v [[Louvre|Louvru]], které už v době krátce po nálezu odstranilo původní podstavec a nejspíš i ruce, aby se mohlo říkat, že jde o dílo Praxitelovo. Zpodobnění totiž navazuje na paxitelovský typ ''Afrodíté anadyomené'', tedy „oblékající se Afrodíty“, patrně po vynoření se z moře v blízkosti Kypru nebo Rhodu.
+
[http://142521.w21.wedos.ws/domains/keros.cz/index.php?title=Louvre,_v%C4%9Bci_z_Kyklad#Afrod.C3.ADt.C3.A9_z_M.C3.A9lu| Vystavuje ji] muzeum v Louvru, které už v době krátce po nálezu odstranilo původní podstavec a nejspíš i ruce, aby se mohlo říkat, že jde o dílo Praxitelovo. Zpodobnění totiž navazuje na paxitelovský typ ''Afrodíté anadyomené'', tedy „oblékající se Afrodíty“, patrně po vynoření se z moře v blízkosti Kypru nebo Rhodu.
  
 
Tak pokusem o podfuk vzniklo dílo zajímavější než původní, torzo je znakem.
 
Tak pokusem o podfuk vzniklo dílo zajímavější než původní, torzo je znakem.

Verze z 29. 4. 2017, 21:55

Stránka ve vývoji
Afrodíté z Mélu tak, jak by vypadala po normálním sestavení nalezených dílů.

Afrodíté z Mélu - častěji označovaná jako Venuše z Mélu (Venus de Milo) - je socha převelice slavná.

V jejím dávném úkrytu ji roku 1820 našel sedlák z Trypiti na Mélu, čímž spustil lavinu dost zvláštních událostí.

Sochu vytvořil v letech 130 až 100 před n. l. z několika bloků parského mramoru helénistický sochař Alexandros z Antiochie. Je mírně nadživotní a chybí jí ruce, což jí (alespoň v mých očích) svědčí, neboť takto je symbolem a ne kýčem.

Vystavuje ji muzeum v Louvru, které už v době krátce po nálezu odstranilo původní podstavec a nejspíš i ruce, aby se mohlo říkat, že jde o dílo Praxitelovo. Zpodobnění totiž navazuje na paxitelovský typ Afrodíté anadyomené, tedy „oblékající se Afrodíty“, patrně po vynoření se z moře v blízkosti Kypru nebo Rhodu.

Tak pokusem o podfuk vzniklo dílo zajímavější než původní, torzo je znakem.

 Pokračovat v souvislém čtení: Její ozvěny nebo rovnou Profitis Ilias


Památky mezi Plaka a Klima

MÉLOS (Milos)