Orientalizující amfora, AM Paros, A 2652: Porovnání verzí

Z KEROS
Přejít na: navigace, hledání
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od stejného uživatele.)
Řádka 5: Řádka 5:
 
[[File:Large amphora, Melian style, Paros, 7th c BC, AM Paros A 2652, 144037.jpg|thumb|right|[[commons: File: Large amphora, Melian style, Paros, 7th c BC, AM Paros A 2652, 144037.jpg|Detail malby na těle nádoby.]] ]]
 
[[File:Large amphora, Melian style, Paros, 7th c BC, AM Paros A 2652, 144037.jpg|thumb|right|[[commons: File: Large amphora, Melian style, Paros, 7th c BC, AM Paros A 2652, 144037.jpg|Detail malby na těle nádoby.]] ]]
  
Velká amfora v kykladském orientalizujícím ("mélském") stylu, nejspíše z dílny na Paru, 7. století před n. l.
+
Velká amfora (spíše velký kratér) v kykladském orientalizujícím ("mélském") stylu, nejspíše z dílny na Paru, 7. století před n. l.
  
 
Na hrdle nádoby je zobrazen jezdec s kopím a štítem.
 
Na hrdle nádoby je zobrazen jezdec s kopím a štítem.
  
 
Na těle vázy je svérázně pojatá mytologická scéna:<br />
 
Na těle vázy je svérázně pojatá mytologická scéna:<br />
Tři bohyně následují okřídlenou mužskou postavu, která drží žezlo a vede na řetězu lva. Tyto čtyři postavy vítá bezvousý mladý muž s kopím. Možná Hermés přivádí tři bohyně k Paridovi, aby rozsoudil spor o to, která z nich je nejkrásnější. Není to ovšem zrovna kanonické zobrazení Herma.
+
Tři bohyně následují okřídlenou mužskou postavu, která drží žezlo (''skeptron''?) a vede na řetězu lva. Tyto čtyři postavy vítá bezvousý mladý muž s kopím.<br />
 +
Možná Hermés přivádí tři bohyně k Paridovi, aby rozsoudil spor o to, která z nich je nejkrásnější. Není to ovšem zrovna kanonické zobrazení Herma.
  
 
Archeologické muzeum na Paru, A 2652.
 
Archeologické muzeum na Paru, A 2652.

Aktuální verze z 29. 1. 2018, 21:51

Velká amfora (spíše velký kratér) v kykladském orientalizujícím ("mélském") stylu, nejspíše z dílny na Paru, 7. století před n. l.

Na hrdle nádoby je zobrazen jezdec s kopím a štítem.

Na těle vázy je svérázně pojatá mytologická scéna:
Tři bohyně následují okřídlenou mužskou postavu, která drží žezlo (skeptron?) a vede na řetězu lva. Tyto čtyři postavy vítá bezvousý mladý muž s kopím.
Možná Hermés přivádí tři bohyně k Paridovi, aby rozsoudil spor o to, která z nich je nejkrásnější. Není to ovšem zrovna kanonické zobrazení Herma.

Archeologické muzeum na Paru, A 2652.

 Souvisle číst (na Paru): zpátky na Keramika geometrická až helénistická, nebo dál: Archaické sochy a reliéfy
 Zpátky na začátek podkapitoly Archeologické muzeum na Paru
 Zpátky na obsah kapitoly PAROS
 Zpátky na začátek (obsah) kykladské knihy: POUŤ NA KYKLADY