Archaické sochy a reliéfy na Délu: Porovnání verzí
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
Archaické sochy jsou tím hlavním, čím se muzeum na Délu právem chlubí. I když jde z největší části o torza, představují nejširší dostupný pohled na řecké archaické sochařství, zvláště kykladské, které představovalo špičku tohoto žánru. Nabízí pohled do doby stále ještě příliš staré na to, než abychom mohli očekávat dobré zachování, ba příliš dávné i na to, než abychom mohli očekávat později obvyklé pojetí výtvarného umění. (Viz [[Archaické sochařství na Kykladách]].) | Archaické sochy jsou tím hlavním, čím se muzeum na Délu právem chlubí. I když jde z největší části o torza, představují nejširší dostupný pohled na řecké archaické sochařství, zvláště kykladské, které představovalo špičku tohoto žánru. Nabízí pohled do doby stále ještě příliš staré na to, než abychom mohli očekávat dobré zachování, ba příliš dávné i na to, než abychom mohli očekávat později obvyklé pojetí výtvarného umění. (Viz [[Archaické sochařství na Kykladách]].) | ||
− | Archaickému sochařství Kyklad tu je věnován celý dost velký sál a ještě části dalších. Většina soch je v přibližně životní velikosti nebo o málo menší, materiálem je mramor, většinou naxijský, někdy parský. Předběžnou představu o sochách navodí už pohled od vchodu do prvního sálu i pohled ze sálu zpět, tedy skupina kúrů z Naxu společně se sfingou z Paru v pozadí (a v opačném pohledu). | + | Archaickému sochařství Kyklad tu je věnován celý dost velký sál a ještě části dalších. Většina soch je v přibližně životní velikosti nebo o málo menší, materiálem je mramor, většinou naxijský, někdy parský. |
+ | |||
+ | Předběžnou představu o sochách navodí už pohled od vchodu do prvního sálu i pohled ze sálu zpět, tedy skupina kúrů z Naxu společně se sfingou z Paru v pozadí (a v opačném pohledu). | ||
To množství soch si tady rozlčeníme: | To množství soch si tady rozlčeníme: |
Verze z 20. 1. 2018, 15:40
zkorigováno, vložit fotky
Archaické sochy jsou tím hlavním, čím se muzeum na Délu právem chlubí. I když jde z největší části o torza, představují nejširší dostupný pohled na řecké archaické sochařství, zvláště kykladské, které představovalo špičku tohoto žánru. Nabízí pohled do doby stále ještě příliš staré na to, než abychom mohli očekávat dobré zachování, ba příliš dávné i na to, než abychom mohli očekávat později obvyklé pojetí výtvarného umění. (Viz Archaické sochařství na Kykladách.)
Archaickému sochařství Kyklad tu je věnován celý dost velký sál a ještě části dalších. Většina soch je v přibližně životní velikosti nebo o málo menší, materiálem je mramor, většinou naxijský, někdy parský.
Předběžnou představu o sochách navodí už pohled od vchodu do prvního sálu i pohled ze sálu zpět, tedy skupina kúrů z Naxu společně se sfingou z Paru v pozadí (a v opačném pohledu).
To množství soch si tady rozlčeníme:
Kdo dává přednost samostatnému listování albem, nechť se obrátí na oddíl v albu Muzeum na Délu na Wikimedia Commons. [[1]]
Souvisle číst: Kúrové chronologicky
Zpátky na obsah podkapitoly Muzeum na Délu
Zpátky na obsah kapitoly DÉLOS
Zpátky na začátek (obsah) kykladské knihy: POUŤ NA KYKLADY